condicions

I. INTRODUCCIÓ

 

a.- Que és biciselectriques.cat?

www.biciselectriques.cat és un portal de venda de bicicletes elèctriques, accessoris i complements ubicat a Catalunya. La nostra intenció és poder oferir al client la millor opció de bicicleta elèctrica a un preu el més ajustat possible. Per això considerem molt important poder conèixer, per endavant,  quines són les necessitats del possible comprador. Perquè sabem que no sempre la bici més cara pot ser la bici més adient. Ens il·lusiona poder col·laborar assessorant al client i ajudar-lo, en la mesura que ens sigui possible, en la tria que millor s’adapti a les seves necessitats.

 

b.- Quines bicis elèctriques hi ha a biciselectriques.cat?

Hem seleccionat les nostres bicicletes en diferents categories:

  • Les Urbanes són bicicletes adients per la ciutat; per això, no cal que portin motors gaire potents ni enormes i pesades bateries. Sovint tampoc hi ha suspensions (o si n’hi ha, molt minses) per tal d’alleugerir-les.
  • Les Híbrides van més enllà: a més de circular còmodament per ciutat poden anar molt bé per pistes asfaltades o de terra en bon estat (com les vies verdes). Per això gaudeixen d’una certa suspensió davantera i, alhora, presenten una millora en prestacions equipant un motor amb més parell motor, una bateria de més capacitat i/o tot plegat, acompanyat d’un sistema de transmissió amb diverses relacions (de 8 en endavant).
  • Les bicis de Carretera solen ser bicicletes dissenyades específicament per rodar veloçment sobre l’asfalt. Habitualment força lleugeres, i amb pneumàtics llisos i prims, no disposen de cap tipus de suspensió. Per tal d’obtenir una postura aerodinàmica (però sovint poc còmoda) solen portar un manillar específic de carretera, tret de les que estan enfocades a un ús més turístic, amb un manillar pla.
  • Arrel de les bicis de carretera ha sorgit en els darrers anys una variant: les Gravel, pensades per rodar per asfalt i, si cal, poder anar per pistes fàcils. Són bicis a voltes vinculades al moviment Bikepacking, un estil de turisme autosuficient, fent llargues rutes amb bici.
  • Entre les bicis de muntanya o Btt, (Bicis Tot Terreny) hi ha per una banda, les de Doble Suspensió, bicicletes més pesades però també més còmodes i, en general, molt més aptes per terrenys abruptes i complicats, doncs l’adherència és també superior. I per l’altre, les Rígides Posterior (o Hardtail) on la suspensió és només al davant (forquilla) essent totalment rígida la part posterior. Tenen, en general, una orientació més de ruta o d’excursionisme doncs no permeten rodar tan despresa com amb una doble suspensió a l’hora d’entrar en terrenys complicats. Però també tenen menys manteniment que les dobles.
  • També hi ha bicis elèctriques infantils i juvenils, per a la mainada. Sovint els pares volen fer rutes en les que els fills no podrien mantenir el ritme. Son bicis de roda 24” (o 26” o 27’5”) amb un petit motor (i no tan petit en algun model) que permet als infants fer moltes hores de ruta. Habitualment són de Btt Rígides Posterior.
  • Finalment, hi ha les bicis de Transport. Poc implantades al nostre país (tot just ara comencen) són molt habituals en algunes zones d’Europa, aprofitant la gran xarxa de carrils bici. Disposen de bateries de gran capacitat (i a vegades n’hi ha més d’una), motors amb un alt nivell de parell i gràcies al disseny del vehicle, amb un o diversos portaequipatges de gran capacitat, permet fer petits transports.

 

c.- Observacions diverses sobre les bicis elèctriques.

En els seus inicis, la majoria de les bicicletes elèctriques duien el motor ubicat a la boixa (l’eix) d’una roda (habitualment la posterior). Així s’aprofitava el mateix xassís de la bicicleta i s’instal·lava la bateria a l’espai destinat al portabidons (o al portaequipatges). És el sistema més econòmic (no cal dissenyar un xassís específic) i, encara ara hi ha alguns models a www.biciselectriques.cat. Però aquest sistema altera el repartiment de pesos de la bicicleta i, alhora, fa patir més al xassís (i altres components de la bicicleta) sovint no dissenyats per a suportar un motor extra. Per això, sobretot en bicis Btt, aviat es va substituir pel sistema de motor central. Tot i que cal dissenyar un xassís específic, també es pot fer més resistent, configurant per endavant l’espai per integrar, si cal, la bateria. Al portal www.biciselectriques.cat la gran majoria de bicicletes són de Motor Central, que, tot i més cares, també són més eficients.

D’altra banda, totes les bicicletes elèctriques que s’ofereixen en aquest portal són, en principi (tret que s’hi especifiqui el contrari en algun model), bicicletes de pedaleig assistit (PEDELEC). Les PEDELEC (de PEDal ELEctric Cycle) malgrat disposar d’un motor elèctric, no requereixen estar matriculades, ni sistema de llums obligatori ni altres elements i/o característiques que sí tenen els ciclomotors. De fet, per tal de circular amb les PEDELEC NO cal disposar d’una assegurança obligatòria (tot i que des de www.biciselectriques.cat considerem molt recomanable contractar-ne una).

Es consideren bicicletes de pedaleig assistit o PEDELEC les que, segons la legislació vigent, compleixen 3 requisits. Per una banda, que el motor té la funció d’ajudar a l’esforç muscular del conductor (textualment). És a dir, cal que el ciclista efectuï un moviment muscular per tal que pugui ser ajudat pel motor elèctric. Es descarta així els vehicles que poden funcionar només a base d’un gatell, un puny giratori o qualsevol altre sistema, independentment si hi ha o no esforç muscular. En segon lloc, el motor pot oferir l’ajuda fins a una velocitat màxima de 25 km/h. Un cop superada aquesta velocitat, el motor ha de deixar d’actuar convertint-se en una bicicleta normal. Quan la velocitat es redueix a 25 km/h (o per sota), el motor ja pot tornar a actuar (sempre que el ciclista estigui pedalant). I el tercer requisit és que el motor pot oferir una potència màxima de 250 W nominal contínua (la potència “pic” puntual sí pot ser superior). Tanmateix, tot i que la legislació s’aplica sobre el límit de la potència, no fa cap esment del que s’anomena parell (o parell motor) essent el camp on els fabricants estan treballant més intensament.

 

II PROCEDIMENT DE COMPRA-VENDA

Abans d’efectuar la venda d’una bicicleta ens agrada, sempre que sigui possible, que el client ens informi sobre l’ús que vol fer-ne i les seves necessitats. Des de www.bicicleteselectriques.cat estarem encantats en poder assessorar-lo i col·laborar en el que faci falta per tal que pugui seleccionar el (o els models) que millor encaixin en les seves pretensions.

 

a.- Procediment.
  1. Prèviament a qualsevol compra, des de bicicleteselectriques.cat s’informarà per escrit al client sobre l’import exacte de la bicicleta (o qualsevol altre producte), el termini de lliurament aproximat, les opcions de color, mida i/o característiques del model disponibles.
  2. Els imports notificats són, en tots els casos, amb IVA i taxes incloses.
  3. Els terminis de lliurament són els que notifica el propi importador i/o distribuïdor o fins i tot el fabricant. Tanmateix, a causa del Covid 19, es poden produir endarreriments en alguns casos i en determinats models dels que tant bicicleteselectriques.cat com els importadors / distribuïdors corresponents no ens són ni se’n fan responsables. 
  4. Val a dir que, si bé a través de l’importador / distribuïdor (o fins i tot la pròpia fàbrica) es notifica a bicicleteselectriques.cat (i des d’aquest al client) prèviament per escrit de les característiques i especificacions concretes d’un model de bicicleta, el fabricant sempre es reserva el dret d’efectuar modificacions (com el color, un component en concret, etc.) sobre un determinat model. Sovint això es degut a que per causes alienes (manca d’estoc, defectes de fabricació d’un component subministrat per un proveïdor, retard en el lliurament de material, fallida d’un proveïdor, etc) podrien comportar l’aturada de la cadena de producció o d’una determinada comanda, decidint el fabricant continuar amb el procés de fabricació però amb uns altres components, colors, etc.
  5. En el moment que el comprador es decideixi en ferm per l’adquisició d’una bicicleta, se li lliurarà un contracte de compra-venta amb les condicions que s’estableixen (les del present escrit). Amb aquest contracte s’hi adjuntarà una Factura Proforma.
  6. Per tal de confirmar l’adquisició de la bicicleta el comprador haurà d’efectuar el pagament del 60 % del total al compte indicat en la Factura Proforma (tal com se li indicarà en les condicions del contracte de compra-venta). Fins que no s’hagi efectuat aquest pagament (es recomana enviar al info@biciseselectriques.cat el comprovant de l’ingrés), no es realitzarà la petició de la bicicleta a l’importador / distribuïdor (o, segons sigui el cas, al propi fabricant). El comprador, alhora, haurà d’enviar el contracte signat per tal de procedir a la comanda de la bicicleta.
  7. En efectuar el pagament del 60 % del total, el comprador rebrà un rebut corresponent al import ja abonat.
  8. En el moment del lliurament de la bicicleta al comprador, s’haurà de realitzar la resta del pagament (40%). Aquest s’haurà d’efectuar en efectiu, xec bancari conformat o ingrés / transferència previ (48 h mínim) al compte indicat a la factura proforma.
  9. Des de www.biciselectriques.cat es lliurarà la bicicleta elèctrica al comprador (a l’adreça que aquest notifiqui) sempre i quant sigui a Catalunya, sense que s’hi incloguin despeses de transport.
  10. Tanmateix, tots els lliuraments de bicicletes elèctriques que s’esdevinguin fora de Catalunya comportaran un càrrec de 60 € i fins a 180 € dins del territori peninsular. En aquest cas, es notificarà prèviament al comprador l’import exacte del lliurament.
  11. Les bicicletes es lliuraran muntades, amb els extres i components corresponents que el client hagués pogut adquirir a www.biciselectriques.cat si s’escau, i amb les pressions (pneumàtics, suspensions) i ajustaments adients al pes i característiques del comprador. És a dir, les bicicletes es lliuraran a punt per rodar llevat de:
  12. a) la càrrega de bateries. Les bateries no solen estar carregades al 100 % i es recomanable efectuar una primer càrrega completa abans de sortir a rodar.
  13. b) els pedals. La majoria de bicicletes de Btt –i de qualsevol tipus, en segons quines marques– no inclouen els pedals. Si des de fàbrica la bicicleta ja inclou els pedals, des de www.biciselectriques.cat s’informarà al client i li serà lliurada amb els pedals inclosos. Si des de fàbrica no s’hi inclouen, el client podrà adquirir-los al web de www.biciselectriques.cat i li seran muntants en el moment del lliurament.
  14. En el moment de lliurament de la bicicleta es lliurarà també la factura definitiva.

 

b.- Observacions.

Al portal web www.biciselectriques.cat hi ha al voltant de 200 models de bicicletes elèctriques anunciades. Val a dir que la majoria de models de Btt es fabriquen en 3 mides (S, M, L), com a mínim i 4 o 5 en les de carretera (XS, S, M, L, XL). Alhora hi ha diversos fabricants que tenen diversos models en varies opcions (com per exemple, amb el quadre de barra alta, quadre de barra mitja i/o  quadre sense de barra baixa o sense barra horitzontal). I, per descomptat, sovint hi ha opcions de 2 o 3 colors. Tot plegat comporta que hi hagi al voltant de més de 700 opcions de models possibles. Òbviament, per motius de logística i emmagatzematge no podem disposar físicament, a les nostres instal·lacions, de totes les bici, accessoris i complements anunciats al nostre web. 

Des de www.biciselectriques.cat hem establert acords de compra amb els distribuïdors / importadors per tal d’obtenir uns tractes favorables que, per descomptat, s’apliquen també sobre el preu final al client. Tanmateix, hi ha diversos distribuïdors / importadors ens han estat informant, reiteradament, del retard en lliurament dels seus productes a causa de diversos problemes derivats del Covid 19.

 

III. GARANTIES, DEVOLUCIONS, CANCEL·LACIONS

Totes les bicicletes ofertes al lloc web www.biciselectriques.cat disposen d’importador i/o distribuïdor oficial a l’estat espanyol, que respon en relació als recanvis, garanties i altres incidències que es poguessin produir. En alguns casos es tracta de fabricants poc coneguts al nostre país però amb una important implantació al seu país o fins i tot, a la resta d’Europa. En d’altres casos, es tracta de petits fabricants pràcticament artesanals i/o amb reduïdes produccions. En tots els casos, d’acord amb la legislació europea, els fabricants estan obligats a oferir unes garanties que es detallen tot seguit:

 

a.- Garantia de “Conformitat amb el Producte”

En el moment de l’arribada de la bicicleta a les nostres instal·lacions, s’efectuaran les següents comprovacions (i s’hi s’escau, s’informarà al comprador) de:

1.-        Si el producte demanat (segons s’especifica en la Factura Proforma) no coincideix amb el producte rebut tot i que funciona perfectament. Poden ser diferències en els component i/o elements del muntatge, en el color o algun dels colors del producte però que no afecten al funcionament ni al bon aspecte general del vehicle i sempre referint-se a petites modificacions (per exemple, la marca o model de la tija del seient, tot i que exteriorment potser es vegin semblants). En aquest cas, la fàbrica i/o distribuïdor / importador ja informa que es reserva el dret de petites modificacions per problemes amb els proveïdors de components, manca d’estoc d’un component, funcionament defectuós d’algun element subministrat per un proveïdor…, com ja s’informa en el punt II PROCEDIMENT DE COMPRA VENDA, Apartat 4. En aquest cas, des de www.biciselectriques.cat s’esbrinarà si es tracta d’una unitat específica o si la modificació ja afectarà a tots els productes d’aquest model. S’informarà al comprador del cas i el comprador decidirà si rebutja el producte i vol el retorn del import ja abonat o si l’accepta amb les diferències de color o petites modificacions en quant a components esmentades.

2.-        El producte demanat coincideix amb el producte rebut però hi ha defectes de funcionament (per exemple, el motor no funciona); de fabricació / muntatge (per exemple, els coixinets del pedaler tenen joc perquè estan mal muntats) o hi ha defectes en elements de la bona imatge del producte (per exemple, hi ha ratllades a la pintura). En aquest cas, des de www.biciselectriques.cat s’enviarà el producte al distribuïdor (o a fàbrica, si s’escau) per tal que es faci càrrec dels defectes de funcionament, fabricació, muntatge o els defectes d’imatge. Un cop resolta aquesta incidència, es seguirà el mateix procediment de compra-venda normal.

 

b.- Garantia en Defectes Ocults

Aquesta garantia té, segons la legislació vigent, una durada de 2 anys des de la data de la Factura de Compra definitiva (no factura proforma). Cobreix els defectes de funcionament per defectes ocults o “vicis” en el producte, que no s’observen en un primer moment però que poden aparèixer passat un temps. En cap cas seran defectes vinculats al propi desgast per l´ús de l element. Tampoc estan coberts en garantia si els defectes de funcionament estan vinculats a un mal ús, a cops o impactes, o a una manca de manteniment del producte. En la Garantia en Defectes Ocults el venedor no en pot ser conscient, en el moment de rebre el producte i lliurar-lo al comprador i sol ser el comprador qui, passat un temps, se n’adona de l’existència d’un defecte ocult.

Tanmateix, com ja s’ha dit, la garantia no té cobertura si hi ha hagut un mal ús, una manca de manteniment o un ús incorrecte en el elements, materials o ajustos, tal com es detalla tot seguit, en els casos que NO S’ADMET LA GARANTIA (llistat vinculant però no excloent):

1.-        Xassís: si hi ha hagut un ús incorrecte, s’han fet servir màquines de neteja d’alta pressió (malmeten els coixinets de direcció i/o pedaler), cops, no s’ha greixat degudament els coixinets, s’han aplicat uns parells de força incorrectes per fixar la tija del seient o altres elements collats…

2.-        Suspensions: si hi ha hagut modificacions, alteracions o desmuntatge per personal no professional (només tallers de bicicletes), desgast natural de les barres de suspensió, manca de neteja (acumulació de fang, pols, sorra…), cops, pressions incorrectes, etc.

3.-        Motor, bateria i components elèctrics: si hi ha hagut modificacions, alteracions o desmuntatge per personal no oficial (només tallers de bicicletes acreditats), sobreesforç exagerat (tot i que sovint disposen d’un sistema de seguretat que els protegeixen de sobreescalfament) per un ús incorrecte, submersió del motor dins l’aigua (suporten la pluja però no la immersió), cops, ús de màquines de neteja d’alta pressió, manipulació elements elèctrics (inclou modificadors de prestacions), ús de bateries no corresponents, etc.

4.-        Transmissió: si hi ha hagut manca de manteniment (desajustos en els reglatges), manca de lubricació, manca de neteja, ús de peces que no són compatibles (Shimano – Sram), cops, ús de màquines de neteja d’alta pressió (per exemple, l’aigua entra dins del cablatge i n’extreu el greix intern), cablatge de la transmissió que ha sofert una tibada amb una branca o similar, etc.

5.-        Frens: si hi ha hagut purgues mal realitzades, activació dels frens sense les rodes o pastilles muntades, activació dels frens estant la bicicleta en posició vertical o “cap per avall”, pastilles brutes o contaminades amb oli, cops a qualsevol element o enganxades del cable de fre amb branques o altres elements, discs no adients amb la marca, ús de màquines de neteja d’alta pressió, peces i olis no compatibles, etc.

6.-       Rodes: si hi ha hagut modificacions d’elements de la roda, desmuntatge lliure de la boixa per personal no professional, cops a qualsevol element de la roda, ús de màquines de neteja d’alta pressió, ús incorrecte de al bicicleta, manca de manteniment del nucli de roda lliure i dels coixinets / boles dels rodolaments, raids mal ajustats (manca de manteniment), eixos de la roda collats en excés, etc.

7.-        Components: si hi ha hagut muntatges i/o desmuntatges amb un parell de força incorrecte, cops, muntatges d’altres elements aliens no compatibles, ús incorrecte, etc.

8.-        Pneumàtics: si hi ha hagut pressió incorrecte, ús incorrecte, desgast natural, líquids interns (antipunxades, per exemple) no compatibles amb la marca de pneumàtics, etc.

Per tal de fer efectiva la garantia, el comprador haurà de contactar amb www.biciselectriques.cat que li notificarà el procediment per tal d’enviar el material corresponent a les dependències que www.biciselectriques.cat els hi indiquin (habitualment, l’adreça del proveïdor o distribuïdor). Les despeses d’enviament en principi, seran a càrrec del comprador. En el moment que fabricant, distribuïdor o importador accepti l’existència d’un defecte o vici ocult i per tant es validi la garantia, se li repararà i/o substituirà l’element defectuós. En aquest cas, el client no assumirà les despeses d’enviament del retorn del material. Alhora, se li abonarà les despeses d’enviament inicialment pagades pel comprador, tret de 4 € corresponents a les despeses de gestió.   

 

c.- Cancel·lacions.

Tal com s’especifica en el punt II Procediment de compra venda, apartat a) Procediment, article 5 (…) en el moment que el comprador es decideix en ferm per l’adquisició d’una bicicleta, se li lliurarà un contracte de compra-venta amb les condicions que s’estableixen (…), i article 6 (…) Per tal de confirmar l’adquisició de la bicicleta el comprador haurà d’efectuar el pagament del 60 % del total al compte indicat en la Factura Proforma (tal com se li indicarà en les condicions del contracte de compra-venta). Fins que no s’hagi efectuat aquest pagament (es recomana enviar al info@biciselectriques.cat el comprovant de l’ingrés), no es realitzarà la petició de la bicicleta a l’importador / distribuïdor (o, segons sigui el cas, al propi fabricant). El comprador, alhora, haurà d’enviar el contracte signat per tal de procedir a la comanda (…)

Un cop signat el contracte i efectuat el pagament del 60 % del total, des de www.biciselectriques.cat es procedirà a la comanda de la bicicleta. Atesos els acords mantinguts amb els distribuïdors i/o importadors de bicicletes, hi poden haver despeses de cancel·lació en el cas que el client decideixi cancel·lar la comanda, un cop aquesta ja hagi estat realitzada. Aquestes despeses es deduiran del import avançat prèvia a la devolució i poden variar en funció del fabricant, model, importador i/o distribuïdor, tot i que en cap cas superaran els 380 €.

 

Iniciar Chat
Hola!
Hola👋
Com et puc ajudar?